Dragon Boat Festival

觀看網站導覽 寫信給我 留言給我 返回主頁


今天是端午節,不知道大家有沒有都吃到粽子呢? 我們的姑媽兩個禮拜前包了粽子,所以讓我們這些住在國外的人..即使沒有辦法在國內享受到熱鬧的端午氣氛, 也有粽子應應節慶。姑媽包了四種口味的粽子,有台灣粽、廣東粽、甜粽 & 鹼粽(不太確定是不是此字^^"),每個都很好吃,我都很喜歡,前些時候伯父還說了:『看來這手藝要失傳了』; 因為家裡的小孩子沒有一個會,所以我要學好~:)

The Dragon Boat Festival is a lunar holiday, occurring on the fifth day of the fifth lunar month

The Chinese Dragon Boat Festival is a significant holiday celebrated in China, and the one with the longest history. The Dragon Boat Festival is celebrated by boat races in the shape of dragons. Competing teams row their boats forward to a drumbeat racing to reach the finish end first.

The boat races during the Dragon Boat Festival are traditional customs to attempts to rescue the patriotic poet Chu Yuan. Chu Yuan drowned on the fifth day of the fifth lunar month in 277 B.C. Chinese citizens now throw bamboo leaves filled with cooked rice into the water. Therefore the fish could eat the rice rather than the hero poet. This later on turned into the custom of eating zhongzi and rice dumplings.







鹼粽 鹹粽

台灣今天是大晴天阿, 在高雄的愛河那也有划龍舟的活動、 中午12點可以立雞蛋..、 市場隨處都可見的香包..現在想想阿... 以前在家裡的時候也沒有特別慶祝, 可是一到國外, 少了這些慶典, 就會開始懷念, 然後就會開始期待, 希望有機會去看看囉或是去感受一下, 用雙眼看世界,用文字表達出來,讓世界各國的人們也和我們一起FEEL。

5 則留言:

  1. 我在台灣     但還是沒吃到粽子= =

    回覆刪除
  2. 空气是自由的,天空是自由的,为什么网络不是。。。请访问 美好未来 获取破网软件 了解真实的世界。

    回覆刪除
  3. 我昨天吃了三顆傳統米粽相片看起來很好吃但是料有點復雜我還是喜歡清淡簡單一點的肉粽香姑瘦肉和竹筍

    回覆刪除
  4. 比起台灣粽~我比較喜歡吃~ 廣東粽^^因為我喜歡吃綠豆沙綿綿細細的好好吃喔~~ ><

    回覆刪除

【訪客沒有帳號請使用名稱/網址留言。】
【匿名者的留言可能會比較慢回覆】
【請不要留下注音文或者是火星文,謝謝。】

INSTAGRAM FEED