I am Happy today/今天的我,很幸福

觀看網站導覽 寫信給我 留言給我 返回主頁

Event 1
The other day I just hurt myself.. my right hand first/index finger was bleeding... = ="
How? Oh well.. That's all because I was too rough.. ><"
I don't know why but I was running while trying to take out my key from the key hole.. and my key bent...
er.. one of my friend said that I have such unique power!!Oh yeah.. you're right....

 

Event 2

Someone asked me what is orz..

Surprised a western would ask me about this...but why you ask me?@@ why dont you ask the person who told you about it.. Well!!! it's a bit hard to explain!

Let's look at this picture then~^^

Basically orz.. ← As you can see O is like somebody's head.. r is like arms or something↑like the picture.. yeah the z would be somebody's legs..  See!! that's how's the Asian makes the words!

Anyway, it's a word.. and the definition is:

If in positive way .. it's something like "I respect you", or a polite way to say like.. I adore you.. or You are so great something like..

Either that.. people use it to say.. like.. ok.. eg.

if you are trying to explain something, but your friend keep thinking the other way or they think differently.. and you get frustrated and don't want to explain anymore.. or even if you explian so many times and they still think their way.. you may think.. oh well whatever.. leave it.. or whatever she/he said is right... you just don't want to argue anymore..

Yeah.. maybe.. somehting like that.. I cannot tell you exactly how it is.. cause seriously.. it's kind of "new word" and I don't use that often LOL!!l  

 

 

Event 3

Even though I didn't do many things today, or even though I don't feel well this morning... I still feel like I am happy today! I am happy all because.. I am happy...   I am hyper now cause I am listening the rap songs.. that shakes my body and wanna rock and round~


前幾天,我的右手食指第二指節流血了....= = Jeff 說我最近好像常常有血光之災.... 

今天我發現,我的鑰匙『彎』了... ㄜ....我想我知道為什麼會流血了... = ="

Jeff說我很暴力.. 鐵條說我有神力... 哇.. 我不是故意的~~~

我不過是.. 事發食指流血的當天.. 邊走邊抽出還在鑰匙孔裡面的鑰匙...

然後大概抽的很大力..  鑰匙就不小心彎了..我也不小心流血了..><

至於我為什麼不好好的抽呢.. ㄟ... 你問我我也莫宰羊.....

 

 

下午有個外國人很  的跑來問我一個問題,

我:『你想跟我說什麼?』

他:『請你一定要幫幫我,不然我真的會一直都很困擾』

我:『喔... 那請問是什麼事情?』

他:『你知道我很喜歡跟你們聊天的』

我:『我知道阿~ 尤其是會講中文的女生嘛』

他:『是阿是阿~ 那你可不可以幫幫我』

我:『那你也得先跟我說你要我幫你什麼阿~^^』

他:『什麼是orz』

我:『ㄜ... 我想想.. 我睌點給你答覆好嘛? 你可以去看我的部落格!』

他:『是不好的意思嘛?』

我:『ㄟ...也不是啦~ 都有說...』

他:『最近好多女生都打這個.. 我都看不懂..她們都說如果我是中國人就懂了..』

我心中OS: 這什麼爛解釋方式阿... 跟外國人講話就不要用人家看不懂的方言或是語言跟人家說話阿..真不禮貌...

 

 

今天的我,寫了三篇教學,自己也終於學會做鑽字了~^^

今天OK~ 雖是沒做什麼特別的,看完了咆哮山莊,明後天再來做心得報告,我保持了一個很開心愉快的心情渡過這一天,雖然早上身體有些不舒服..但那不舒適感很快就不見了~^^ (經過一個下午後)

我想說~ 我今天很幸福,FOR NO REASON~ JUST HAPPY^^ 

晚上一直不停的聽著rap的歌曲... 每聽一首..頭都要搖起來了... ㄜ..我沒亂吃藥..

1 則留言:

【訪客沒有帳號請使用名稱/網址留言。】
【匿名者的留言可能會比較慢回覆】
【請不要留下注音文或者是火星文,謝謝。】

INSTAGRAM FEED