The last day of January/我的流水日記帳

觀看網站導覽 寫信給我 留言給我 返回主頁








Alright, that's how my day goes today..
In the morning I woke up.. I thought I slept quite late.. well I was tired from last night.. (back around 11PM), I mucked around and then decided to go out for a walk.. Firstly I went to the library.. LOL!! I was going to find Wuthering Heights in English version! However, I cannot find it but in Chinese ( I am actually happy to read in Chinese version lol!!)
I also went to the Centrelink ( If people live in Australia.. they probably know what I am talking about) it's a government institute.. and well.. I need to tell them some informations, bleh... too many people are waiting on the queue.. and I don't want to wait that long..= =" I rather come next day..
When I was on the way back home.. Oh yeah .. it's about high school students' school finish time.. Hips of people were standing on the street, or either on my way.. pretty annoying!!!!
One of guy came with a few friends behind.. well.. cause I was on the way to the train station! Seriously I don't have time with those little boys!! (Call them little cause definitely I am older than them)
Yeah, back to the topic.. one guy, with.. bit dark skin.. thoughts himself as handsome and perhaps "mature?" came and say " Hi, chick!"   (Hey~ it's not a good way and it's impolite to greet a girl!!) That's what I thought at the beginning... besides, he was kind of on my way!! So well I replied as I walked away. " Sorry, guy; You are too small for me"
I heard his friends were laughing at him.. and then I heard one new explaination from my last sentence.. = =
" Yo~ she means that your d**k is too small.." ( people laugh out loud!!)
er..... that's not what I meant...= =" sigh.. why now kids are so... ..I am wordless now...




沒想到一月又這樣過去了,原本今天應該要stand by在家哩,等著親愛的Crystal(Amy)姐姐召喚我們過去找他,只是那時候我心裡想,不可能啦~ 他要跟她男友在一起..我又才不要當飛利浦= =(雖然事後真的跑去當了) 所以我就跟Uncle說我要去圖書館看書,躲掉這個沒必要的約會..
其實我去圖書館是想找一本名著:『咆哮山莊』沒讀過..不過應該不錯!!
之前跟媽咪說我想讀..可是始終沒下文..今天就乾脆去圖書館借來看好了!
我真的很有心喔!! 我第一念頭就是去找英文版的來看耶!!  可惜我找不到..反而找到中文版的所謂..台語的.."無魚蝦也好"(←是這樣子嗎? 我忘了..)看中文版的也可以阿~(其實心裡很高興XD...因為看中文比看英文還快~)
之後又跑去Centrelink..ㄜ...阿是怎麼樣~"~    因為我不住在這個區阿.. 所以我只好問路人囉.. 可是可是..為什麼我問的每一個人,她們給我的答案都是不知道....= =" (難道你們都不是住這一區的喔..)   沒辦法的我,只好跑去就是那種類似區公所的地方問... 恩哼..他跟我說『很近呀~在KFC旁邊!』
OK...我知道KFC在哪哩,那個不到五分鐘就找到的地方...我卻在他的旁邊看不到任何有關centrelink的『ㄎㄤˊㄅㄤˋ』   〝OH! MAN!〞 我開始碎碎唸了... 到底在哪裡... >"<
我一路往下走..感覺地方越來越陌生也越來越偏僻... 正想往回走的時候,卻被我瞄到他的牌子! (喔耶~ 他在跟我招手耶)我迫不及待的跑過去,隨著自動門的開啟..面對眼前那壯觀的人潮.. 哇... 排隊排到門前了耶....= =||||     唉...我還是明日請早吧... 雖然很辛苦的終於找到他了..可是我卻無力排隊..(原因: 昨天排隊為了註冊排夠久了..今天讓我的腳休息一下好了)
心中又開始不滿的OS:“沒事搬什麼家阿,搬的又遠,辦事效率又更差..”
要回家的路上,大概是因為剛好是中小學生放學時間,所以整街上都是學生在那邊晃阿晃..慢條斯理在那邊走..(有點不耐煩..因為他們擋了我的路..我在趕車)開始在那邊想..我以前高中的時候放學去逛街我們都不會降子... (降子擋路人的路)
就再我快步要衝到火車站樓下的時候,厚!!!我被堵了..
三個男生.. 喔.. 學生啦..大概是11還是12年級的吧!! 不過那又怎麼樣~ 都是小弟弟阿~   走在最前面的男生講話了:『hi chick~』
ㄟ...你很沒有禮貌喔!! 搭訕女生怎麼可以說chick呢!!真是最最最最沒禮貌的小孩子,自以為這樣子講就很帥氣嗎? 自以為了不起..哼..還想約一起去玩.. (心中燃起一小起無名火)
我還是以最禮貌的方式娩拒了那小弟弟..
欲知對話內容詳看英文版的.. 以下就先被我喀擦喀擦簡略吧...在此我只能告訴你..現在的小孩子實在是...想、太、多!!

※在此我還想說一下我今天早上看過了..一個網路算是蠻紅的PC新聞台的文章吧! 叫做隔壁貓叫日記恩.. 可能有點.. 18禁吧! 哈~~~
不過應該還好啦~ 我想跟你們說..是因為... 因為他的文章也就很像是痞子蔡的阿..都是網路上面人家寫的.. 也超級有人氣阿.. 然後也有記者報導他的作品..
一個普通平凡的大學生在網路上把生活那─引用記者的話:那些痛苦的經驗 寫在新聞台上... 不到一年的時間,瀏覽人次突破百萬,還有出版社找上門來要幫作者出書
所以..
結論是什麼呢?
ㄜ...我的結論阿!! 我不知道..= =" 我只是想說..maybe 你們也會想去看看吧!!~^^"

by Tiffy

留言

熱門文章